onsdag, april 19, 2006

Världen = liten

Idag insåg jag verkligen hur liten världen är...
Kom ut från sista seminariet vid 6. Och utanför entrén ser jag en bekant rörelse. Det e en arm som någon viftar med på en av bänkarna utanför. Och så sitter han så bekant...
Så nyfiken som jag är går jag ut och tittar. Och där sitter han, människan som jag inte sett sen i vintras.
Och vem är "han"? - Exets bästa kompis. Han är så himla trevlig, supermysig! Enda skillnaden är väl att vi inte pratar om Fredrik och att jag inte längre får några spännande inbjudningar till coola fester i brevlådan. För jag va ju en i gänget, så det va klart att jag skulle ha egna inbjudningar. ;-P

Han hade färdats ända till Socialhögskolan, från hans anns så välbekanta Handels, för att hålla i en vinprovning.
Just det är lite kul, för jag va med och planerade vinprovningen. Och då tänkte jag att han skulle nog kunna hålla i nåt sånt. Men det känns ju inte helt ok att ringa exets vänner...
Men nu hade iaf nån annan i PU lyckats ragga upp honom på en handelsfest. Konstigt, men kul! =)

Så därför är världen liten idag... Och det gjorde mig väldigt glad! =)
(Eller så kanske det e jag som känner mycket folk...)

Tillfällets låt: Lars Winnerbäck - Elden

Inga kommentarer: