söndag, april 16, 2006

Vem fan är Stefan Skog?!

Ja, det är tydligen så han heter, mannen som skickar läskiga meddelanden till min telefon...

Strax efter att jag hade satt mig upp i sängen ringer det... Inget nummer jag har i telefonen så jag svarar inte med namn. Men det är ingen där, bara brus och ljud som av någons steg på grus. Efter ett par hallå ger jag upp och lägger på.
Jag har ju ändå ett namn på A, så det är inte alltför ovanligt att folk ringer mig av misstag när de har glömt att aktivera knapplåset på telefonen.

En liten stund senare får jag ett sms. Hur kom han till telefonsvararen när jag la på? tänker jag då. Men det är inget meddelande på telefonsvararen, utan jag har fått ett vanligt sms, från människan som ringde.
- Alltså har han gått där och lyssnat på mig utan att säga nåt...

Och vad är det för människa som skriver så här? "Jag tycker att du är otroligt sexy. Vet du hur vacker du är?"
- Ja en vanlig flåsare såklart, förutom att de brukar nöja sig med å bara andas i luren...
Ändå fick det där mig att vända mig om och titta ut genom fönstret. Det var ingen där, det är aldrig nån där, för då måste de nästan vara bergsbestigare eller jävligt bra på att smyga på grus... Det kändes bara som ett konstigt sammanträffande att någon kontaktade mig precis efter att jag hade vaknat och dessutom kommenterade hur jag såg ut... Iofs inte i relation till att jag just hade vaknat, men är man smått paranoid så är man...

I vilket fall fick det mig att undra, så jag skrev tillbaka och frågade vem det va och hur han visste vem jag va - jag va arg!
Då fick jag tillbaka följande: "Du vet inte vem jag är men jag vet att du är så het just nu :-) Vad tycker du om i sängen?"

- Där gick han verkligen för långt! Och jag satt en lång stund och spanade ut genom fönstret. Vadå just nu liksom? Och jag satt ju i sängen... Ja, jag e nog bara paranoid. Men det tycker jag att jag har rätt till när jag får läskiga meddelanden...

Sen slog jag upp numret på hitta.se, och fick träff på ett dataföretag. Jag känner ingen som jobbar med data, iaf ingen som jag har gett mitt nummer till...
Jag va ju så nära att få reda på vem det var, så jag ringde till företaget. Gjorde mitt nummer hemligt, så klart. Och där är det en man som svarar. Vad är det för företag som låter sina anställda arbeta på påskdagen?
Jag säger att jag har blivit uppringd av någon på företaget, men vet inte vem. Jag ger honom numret och han säger efter en stund vad personen som telefonen är registrerad på heter. "Stefan Skog".
- Jag känner ingen sån. Jag känner heller ingen som är barn till nån sån, för ett sånt efternamn skulle jag ändå ha kommit ihåg...

Så hur fan har denna Stefan Skog fått tag på mitt nummer?! Då slår det mig att det kanske va han som svarade som hade ringt mig... Men jag har inte fått några fler meddelanden elelr samtal ännu, och jag borde ju ha fått nåt sånt om jag ändå hade ringt och pratat med honom.

Inte heller borde det va nån annan än han som mannen sa att det va, för vem överlåter en företagsmobil på någon annan? Iofs kan den ju ha blivit stulen, men sånt spärrar man väl..?

Jag får hoppas att det va nån som ringde fel och inte alls vet vem jag är egentligen... Sen får jag hoppas att han inte sparade mitt nummer...
Sånt här vill man bara inte va med om. Och man kan ju bli paranoid för mindre...

Inga kommentarer: