onsdag, april 05, 2006

Mord

Ja, nu har jag lyckats igen.
Jag har tagit död på ännu en krukväxt - en orkidé. Ja, jag vet att de är otroligt svåra. Men det beror ju oftast på var de står. Och jag tänkte att jag nog hade ett bra läge nu = inte för ljust alltså.
Men nej, den kommer att dö inom en väldigt snar framtid. Och det innan den ens har hunnit blomma ut första gången. Den klarade sig 3 veckor i alla fall.

Jag fattar inte varför jag envisas med att ha orkidéer, jag kan ju ändå inte ta hand om dom.
Aja, det är ju tur att det inte va ett djur iaf.

Jag ville ju bara ha lite fint inne hos mig. Är trött på att bara ha kaktusar och succulenter. Kan jag verkligen inte bättre än såhär?
Nej, tydligen inte. Det är bara att inse; jag har inte gröna fingrar.

Och nu går jag bara här och väntar på att lökarna som jag satte i höstas ska komma upp. Men antagligen har jag misslyckats även med dom, hur nu det är möjligt...

Tillfällets låt: Third Eye Blind - Slow motion

Inga kommentarer: