söndag, april 23, 2006

Magiskt, men kort

Andreas Mattsson är en musikalisk perfektionist. Ingeting är onödigt och allting hänger ihop så bra att det känns magiskt.
Jag som trodde jag hade hört hans låtar, för jag har ju skivan. Men jag hade såå fel. För hans musik är skriven för att göras live. Den är till för att inta hela kroppen så som bara livemusik kan.
Det va musikaliskt, perfekt och sånt man andas. Ja, det enda som gick att göra var att dra in musiken i lungorna och bara njuta…

Introlåten intog hela lokalen och det kändes som att det enda som saknades var delfinsång. Och jag var delfinen… Flummigt, men så var det. Jag har verkligen inte gillat den låten innan, men nu var den så mäktig.

Och plötsligt tog det slut…
Det var magiskt, men kort.

Tillfällets låt: Andreas Mattsson - I guess I should feel something

Inga kommentarer: