onsdag, mars 29, 2006

6 kap. FB - Trött...

Så seeeg...
Plötsligt känns det verkligen att jag gör alldeles för mycket... Eller så är jag bara vanligt trött.

Idag var det spännande. Juridik är ju spännande, fast det visste jag ju redan.
Men jag kan bli så jävla förbannad!!
Familjerätt är inte kul. Det är ett så konservativt system. Nej, det är inte alltid bäst att bo med sina båda föräldrar! Och nej, det är inte alltid bäst att ha delad vårdnad! Aja, det finns ju utrymme för mina protester i lagen, men det känns inte tillräckligt.
När det handlar om människor, blir läget plötsligt så omöjligt... Det finns typ inget rätt, bara en massa fel. Så vad är då minst fel?
I vilket fall så opponerar jag mig mot den svenska familjesynen. Och att staten plötsligt ska agera förmyndare. Att en förälders övertygelse om god vårdnad inte alltid räcker. Och att det ibland räcker alldeles för långt...
1 + 1 = -1 Det blir aldrig mer än så...

De ringde från jobbet idag. Jag fick senare och längre arbetstid i helgen - såå bra! Så kanske jag får lite lön för april sen oxå...

Dagen inleddes med en mindre sovmorgon och en lugn morgon. Var hos mamma, så då gäller det att ha tid på morgonen, om mamma vill prata...
Blir alltid så nere av att va där - men det e väl för att hon alltid pratar om så jobbiga saker.

Klassen e bra iaf!

Fan, jag har verkligen inget å säga idag. Ändå skriver jag, som om det vore nån sorts måste. Det enda jag måste är att plugga, men jag orkar inte...
Så vad gör man? - Allt för att slippa..

*sover*

Inga kommentarer: