tisdag, mars 28, 2006

Översvämmad

Ja, nu förstår jag verkligen varför Benny aldrig har nån tid över...
- Idag var det introduktion inför nya kursen: Juridik i socialt arbete. Och plötsligt var jag översvämmad av allt plugg. Förarbeten, rättsfallsanalyser och så kursböckerna...
Aja, så kan det gå.
Jag som va så harmonisk och glad när jag studsade in på morgonen, blev plötsligt överspänd och ilsken... Ja, vid ett tillfälle kände jag nästan för att strypa Sara. Förlåt, men det är sant...

Och om jag inte va trött efter det där (och för lite sömn) så var det dags att jobba sen. Det är väldigt kul att jobba, men väldigt jobbigt... Och självklart skulle jag jobba med den mest energikrävande av dem alla: hela tiden vara energisk, rolig och aktiv!
Men jag gillar mitt jobb!

Och medan vi var ute på utflykt så sprang jag på en kille som jag inte träffat sen gymnasiet. Gillade inte riktigt hans attityd då, men nu verkade han ju väldigt trevlig. Det är ju sånt som kan få mig att vilja tänja på soloregeln...
Men, det hänger ju på att han ringer oxå, vilket säkert inte kommer att inträffa...
Och nu har jag visst gett mig in på nåt annat oxå - jag kan ju bara inte säga nej. Så på måndag händer det. Frågan är bara vad som blir konsekvenserna av det..?

Varför måste jag va så jävla paranoid för? Det vore så mycket enklare att bara lita på folk. Men sånt skulle ändå orsaka desto mer obehag - jag är ju paranoid av en anledning...

Aja, god natt!

Inga kommentarer: