lördag, mars 11, 2006

Vardagsfilosofi

Vad vore jag utan dig?
Vad skulle jag göra? Vad skulle jag säga?
Svåra frågor...

Men det ännu svårare är att veta vad du vore utan mig..?
Hur skulle det vara om jag inte fanns?
Vad skulle du göra då?
Hur skulle världen se ut då?
Skulle den ens vara annorlunda?

Hittills har jag inte bidragit till något revolutionerande, vad jag vet.
Vad har jag då för mening med min existens? Påverkar jag världsalltet?

Finns det över huvud taget en mening med människan?

Det finns de som säger att vi är till för varandras skull. Men det är väl ändå lite för egocentriskt. Varför skulle människan finnas till för människan? Vilken vikt har människan i syftet med världen?

Det måste finnas nån ting mer! - Än det här...
Det måste finnas nånting större...

Men då skulle det ju oxå finnas ett syfte till att saker händer - och inte händer...
Och det tror jag inte riktigt på...

Jag vet inte riktigt alls vad jag tror på.

Jo, jag tror att om det finns något större än människan, så är hon för dum för att inse vad detta något är.
Så det så!

Mm, vardagsfilosofi var det...
God natt!

Inga kommentarer: