tisdag, mars 28, 2006

Då var det dags för årets andra försök: Operation vårklädsel är inledd!
Första steget är att börja med vårjackan, det andra är gympaskorna, det tredje att byta ut halsduk, mössa och vantar mot tunnare varianter. Och sen är det vår! =)

Det här måste vara första morgonen på länge som jag kommer till skolan utan att behlva stressa. Det gjorde jag ju iofs på vägen hit. Men väl här kan jag ta det lugnt. =)

Imorse kändes det ju verkligensom vår: Det regnade... Och när regnar det, om inte i mellanårstiderna?
Jag brukar alltid säga att våren är min favoritårstid. För det är då det blir ljusare och alla färgerna börjar komma tillbaka. Men jag vet egentligen inte om jag gillar ljuset elelr värmen bäst.
I vilket fall är det härligt att dagarna blir längre. Det känns som att man hinner göra så mycket mer då. Igår kväll lyckades jag inte krypa ner under täcket förrän vid tolv och då kunde jag se att det redan fanns ett färgat, svagt ljus utanför fönstret. Det var härligt!

Idag är en sånd är dag då man blir påmind om att man lever: ont!
Men vad gör det när det beror på bra saker? =)
Hade jättekul igår - har verkligen saknat Sara! Och så va det skönt att träna, trots att jag alltid brukar va så mesig med sånt. Men jag fick ju köra lite spontan yoga också, så jag kände mig väldigt harmonisk...

Idag börjar nya kursen: juridik. Det ska bli spännande!
Men delar av det vi ska läsa känns som en upprepning av förra kursen. Men vad gör det? Det blir bara lättare att lära sig det! =)

Och idag får vi nytt folk i klassen - spännande, spänannde!!

Nej, nu får jag nog ge mig... Är lite trött på att skärmen blinkar. Kan man få skador på ögonen av sånt..?

Dagens låt: Kent - Sundance Kid
Kände mig plötsligt inte riktigt lika speedad, och så passar det bra till våren!

Inga kommentarer: