måndag, mars 13, 2006

Feber... - Igen!

Ja, nu igen...
Jag är nog ganska infektionskänslig. Borde kanske sätta mig i karantän. Men det går ju inte, för då måste jag ju vara ensam - och hur kul vore det?

Kanske vill jag inte vara ensam så länge till. Jag är väldigt bra på att fantisera i alla fall. Och jag blir desto bättre när jag har feberdrömmar...

Hade några vänner här på hemmakväll - det var toppen! Orkar inte hålla på och anstränga mig, men det här var precis lagom: sällskap, lugna aktiviteter - enkelt, liksom.

Hatar att vara sjuk!
Då kan man ju inte göra allt kul som man annars skulle ha gjort. Och inte allt tråkigt heller, för den delen - däremot kan man ha desto mer ångest över det.

Skulle ha gått på förhandvisning ikväll. Ville verkligen se filmen! Ville verkligen lära känna vännen, som skulle med, mer!
Det är så mycket som inte kan bli av.

Och imorgon skulle jag ha jobbat. Men jag kommer ju inte ens ut utanför dörren, så hur skulle det gå..?
Imorgon skulle jag ha sjungit också... Hm, jag är nog inte så bra på det här med att sjunga. Känner att jag kanske är en störning mer än en tillgång.
Och så har jag ju aldrig riktigt trivts i alltför stora tjejgrupper.
Men vad ska jag göra då?

Just nu ska jag i alla fall sova... Sova, sova, sova... Det enda jag har gjort de senaste två dagarna. Och så druckit nyponsoppa, förstås.
Kanske tappar jag de där kilona som jag gått upp den senaste månaden, nu när jag inte har nån aptit. Ja, man kan ju alltid hoppas.

God natt! (Och inte bara "sov gott", för nu är det ju faktiskt natt...)

Inga kommentarer: