tisdag, mars 14, 2006

Ont...

Varför ska det göra så jävla ont?
Som om jag inte hade tillräckligt ont redan innan...

Jag vill inte vara sjuk längre! Jag hatar att vara sjuk!

Men imorn ska jag ut och till skolan.
- Till vilken nytta?
Hm, kommer nog inte riktigt kunna ta in så mycket imorn... Huvudet är fullt av bomull. Och hjärnan studsar mot skallbenet så fort jag vrider på huvudet eller riktar om blicken...

Ja, det är sååå synd om mig...

Och det är sååå spännande att läsa om hur sjuk jag är...

En fördel är i alla fall att jag får tillbringa mer tid under mitt älskade täcke och ligga lite längre på min älskade kudde. Och bara känna mig sådär varm och omsluten.

En annan fördel är att det är helt ok att inte höra av sig till folk lika frekvent när man är sjuk . huvudet är ju fullt av ludd, så hur ska jag hitta ut till alla tankar på andra människor?
Och det är just det: Jag tänker inte på andra - det är skönt... (Om man bortser från feberdrömmarna då, men de brukar lämna mig nästan genast.)

Nej, nu ska jag krypa ner under täcket igen...
Och sova, sova, sova...

God natt!

Inga kommentarer: