torsdag, februari 23, 2006

EGO!!

Hur vet man vart man ska ta vägen?
Hur vet man vad som är bra?
Hur vet man vad som är rätt?

Hur vet jag vad som är rätt när jag bara vill vara jag?

En dag,
idag,
annandag
- Ja, en annan dag ska jag undersöka det där... Det där om hur man ska göra, hur man ska leva livet.
Och ytterligare en annan dag ska jag involvera någon annan i undersökningen.

Någon... Det känns så avlägset.
Efter att ha levt så nära någon så länge. Och att ha varit ensam en stund...
Men har jag verkligen känt mig ensam?
- Hade jag det så skulle jag ha längtat tillbaka.

Jag vill inte tillbaka!
I början brukade jag tänka att jag ville tillbaka, villa ha honom om han ångrade sig. Men...
Nu är det ju bara jag - jag, liksom!

Årets nyårslöfte (än en gång): Att det ska bli mera jag!
Jag ska fokusera mer på mig och vad jag vill - jag ska bli mera ego!
- Kan någon som jag bli ego?
Vet inte... Men enligt Oskar verkar det inte gå så bra för mig...

Funderar massor över allt och alla omkring mig. (Har jag iofs alltid gjort.)
Och jag är inställd på "spanläge" så fort jag går utanför dörren.
- Det här är ju kul!
Varför har jag aldrig ägnat mig åt sånt här förut? Varför har jag inte tagit mig tid?
(Kanske hade jag ett annat fokus förut.)

Förstår fortfarande inte hur du vågade störa mig i mitt liv?
Det var ditt beslut. Och ändå ska du störa mig.
Men jag talade ändå om hur det var - att det var din förtjänst att jag mådde bättre än nånsin, eftersom du lämnade mig åt mig själv, så jag kunde bli så bra som jag är nu!
Tack! sa jag.
Så, "älsklingen", du gjorde mig till en bättre människa genom att låta mig vara ifred.

Jag blir bättre av att få vara ego.
När jag slapp fokusera på dig och att fixa allt kring dig - och mig. Så kunde jag lägga all den där enorma energin på mig själv.
Och nu har jag till och med bärjat fylla ut badrumsskåpet med en massa spännande saker. Tjejgrejer, som jag alltid var så nyfiken på.
Och jag gick ner en massa kilon, så du gjorde mig snyggare också.

Hur vet jag då hur jag ska göra?
- Enligt Inger så behöver jag inte veta. Det är bara att lyssna och känna av mig själv, så vet jag sen. Och det är ju jag bra på! (Även om jag är lika bra på att ignorera det jag kommer fram till att jag egentligen vill.)

Men nu vill kroppen sova.
Så då ska vi göra så.
För jag är ego! ;-P

God natt allihopa!

Och kram till Kajsa-discoqueen!
Värsta träningspasset blev det... ( Och min rumpa somnade på bussen hem - så hårt var det... =P )

Inga kommentarer: