torsdag, februari 09, 2006

Idag är en sån där tråkig dag då jag mår alldeles för bra för att skriva nåt kul...

Vaknade i proncip upp med ett leende. Så jag är oförtjänt glad idag.
Är visserligen fortfarande sjuk, men det märks inte så länge man sitter stilla här hemma.
Däremot märks det väldigt tydligt redan flrsta steget utanför dörren...
Jag var sen till bussen imorse. Lyckades ta typ tre språng, innan jag gav upp försöket, av risk för svimning... Så så sjuk är jag...
Är det inte konstigt hur påfrestande det kan vara att gå ut? Även om man inte springer så blir det en massa intryck att ta in, en massa folk som rör sig, en massa ljud... *suck* Jag var helt borta i huvudet redan när jag satte mig på bussen. Hur borta var jag inte då, en timme senare, när seminariet började?
Men jag var glad! Haha! Och jag skrattar åt/med alal ni andra som envisas med att vara miserabla...
Nej, förlåt, inbland måste man få vara miserabel också. Det är viktigt att vara som man känner, det säger Inger, och det tror jag på.
Imorgon är en Inger-dag. Det känns nästan i kroppen, hur den spjärnar emot. För den vet att jag ska dit och prata imorn, att den då måste konfronteras med varför den är så spänd och elak mot mig. Fast egentligen är ju kroppen min räddning mot allt ont, min kraftigaste livlina. Tänk om jag kunde uppskatta den för vad den faktiskt är...

Det är skit att vara sjuk! För när man är sjuk får man inte träffa folk.
Igår kunde jag inte träffa Benny, som jag inte träffat på flera veckor... Jag träffar ju Krister oftare än dig, vännen. Men det är ju dig jag behöver - du som vet och förstår allt utan att jag behöver säga nåt. Vi är inte gjorda för varann, vi är gjorda som varann...
Idag var jag så trött, men glad ändå. Sen började energin sina. Men ändå höll lyckan i sig. För jag fick träffa en massa kul människor - tänk vad lite sällskap kan göra för energibeståndet...

Livets tre viktigaste beståndsdelar börjar alla på S:
Sömn
Sällskap
Sex
Dock åtnjuter jag ingen av dem just nu... Men det är också lika viktigt med de tre s:ens motsatser, alltså anti-s:en!
Men vad är då motsatsen till sex? - Frigiditet? Nej, jag skulle inte tro det...
Hm, jag får nog tänka lite till på det där. Hade tänkt att det skulle vara suktande avhållsamhet, för att öka spänningen. Så det få väl vara en nästan-motsats då.

Nu börjar min icke-ergonomiska ställning bli påfrestande... Men jag är glad ändå =)
Så det är nog dags att sluta.

Så hejdå! Och kram till Kajsa, som inte är riktigt lika glad idag! =)

Inga kommentarer: