lördag, februari 25, 2006

Vad är "äkta"?

Hur vet man vad som är på riktigt, och vad som inte är det?
Hur vet jag att jag är på riktigt och inte bara låtsas.

Jag var grym på att baka, tills jag såg resultatet - missfärgade och deformerade...

Jag hade en positiv syn på livet, tills jag fick alldeles för mycket att hantera - kanske är livet bara lidande, eftersom det mesta är skit...

Hur vet jag att du inte ljuger för mig?
Hur vet jag att du kommer att göra mig lycklig?

Inget är säkert. Det finns inga garantier för att någonting skuller vara sant - för sanningen är alltid relativ.
Och det finns inga garantier för att någonting någonsin kommer att bestå...

Hur gör jag då för att veta att jag verkligen är jag?
Hur gör jag för att få reda på om mina handlingar avspeglar den jag är?
- Lyssna på kroppen, säger Inger. Det går alltid att känna om något är rätt, för kroppen är hopkopplad med instinkterna och det som verkligen är du, det du inte ens kan dölja för dig själv.

Men vad gör man om kroppen bara vill sova..?
Sova resten av livet...

God natt...

Inga kommentarer: