torsdag, februari 23, 2006

Jag...vill...inte...sluta...
- Snälla låt mig stanna kvar!

Jag måste få dansa!
Känna mig levande... Känna att jag duger, att jag är tillräcklig, att inget spelar nån roll...
- Inget utom adrenalinkicken...

Ge mig lite mer alkohol så spelar inte musiken nån roll längre. Jag vill bara röra på mig, låta kroppen göra vad den vill.

Jag vill bara vara jag. Lite till, lite längre. Aldrig sluta.

Kom och ta mig då, om det är det du vill! - Jag är bara kropp och rörelse.
Men tro inte att du får, bara för att jag är!
- Hit men inte längre, tills jag tröttnar på dig...

Och kalla mig inte för "din" för då får jag kväljningar...

Vem är snygg i krogljus?
- Den långe, slimmade - han som inte finns. För mitt ideal är bara mitt, inte verkligt...
Men jag är ändå inte här för att titta när någon bjuder ut sig.
Jag vill heller inte bjuda ut mig själv. (mer än vad dansen kräver...)

Jag vill bara dansa!

Inga kommentarer: