måndag, februari 20, 2006

"Livet e en fest..."
- Nej, skulle inte tro det, va!

Men jobbet är en fest - i alla fall i perioder. Det finns alltid tillfällen då det inte känns lika festligt. Som när man håller på med intimhygien. Eller när man kramar de sista dropparna energi ur sig själv för att vara kreativ i varje sekund. Eller när man åker på stryk - som idag...

Mitt jobb är väldigt viktigt för att jag ska må bra. Det får mig att känna mig viktig, uppskattad och duktig. Det kan ju bero på end el av mina kollegor, som är så otroligt bra på att uppmärksamma saker man gör. Och så beror det ju på de boende, som alla är så underbara..


"Livet e en fest ..."
- Nej, livet funkar inte som det ska just nu...
Särskilt inte när man har jobbat kreativt i nästan 10 timmar... Och bara vill sova, men upptäcker att man fått med sig en jobbmobil och måste promenera tillbaka i mörkret... *suck*
Särskilt inte när ensamheten inte längre känns kul...
Särskilt inte när verkligheten bli mer verklig - när jag inser att livet är kort, när jag inser att livet består av lidande... Då är livet skit.

Så mycket bättre då att ha ett alternativt liv att gå till - ett jobb, där jag lever delar av andras liv åt dem.
Men jag skulle aldrig vilja ha deras liv ändå. Mitt liv är värdigt, men skit! Hellre värdigt än kul. Så e det bara...

Och imorgon är det dags att öppna ögonen för vardagen igen: plugga...

Inga kommentarer: