tisdag, februari 21, 2006

TV-sport

Det är nånting som får mig att rysa så fort det är sport på tv´n. Ljudet liksom brusar, man hör direkt vad som är på gång.
Vad är det som ger någon rätt att se på vidrigheter i mitt hem? - Rang, såklart... Men det får mig verkligen att må dåligt...
Jag hatar tv-sport!

Och varför är det alltid sport samtidigt som allt det där intressanta som jag vill se?
Ja, sport kan vara kul, men då ska man ju vara där. Och så ska det vara på rimlig nivå. Det borde inte vara tillåtet att se en match om man inte har personlig anknytning till den - det är ju perverst att sitta och titta på en massa människor som svettas i en idiotisk tävling!
- Och att sen vräka ur sig: "Vi vann!" Vadå vann? Vad har du bidragit med i den här tävlingen? Du bara satt där och spädde på fettet ytterligare med tv-sportsförtäring...

Varför går det inte att se på sport på lägre ljudniå är maxvolym? Publikens sorl är ju bara störande - det går ändå inte att skapa stämning...

Och varför är sporten så oändligt mycket viktigare än allt annat i världen..?
Tv-sporten bidrar till världens förfall.

Det finns bara en fördel: Om man sitter hemma och tittar så kan man inte leka huligan på gatorna efter matchen.

Jag är värd mer än någon som prioriterar tv-sport. Kom ihåg det nu, ego!
(Så vi vet när vi blir utsatta...)

Inga kommentarer: